Marching bands of Manhattan

 

 



Bara för jag är så bra på att säga vad jag "vill ha" så kan jag ju hålla mig till det jag kan ett tag till.
Dagens cravings:

VÅR och sommar, som vanligt. Fortfarande den där underbara känslan att komma ut och sitta på ett cafe med kaffe och kunna ha snygga kläder utan att frysa arslet av sig. Att inte behöva oroa sig på morgonen över snökaos eller om sl kommer fortsätta kaosa lika mycket som vädret denna underbara vinterårstid.

Göteborg, Skåne, Köpenhamn. Oh yes det står rätt. I rätt väder kan nog dessa städer vara ganska mysiga med rätt sällskap och rätt humör. Skulle verkligen kunna tänka mig att tralla runt på gatora i nya outfits, kaffe i ena handen och en söt lite ruffsig pojke i den andra. Stora solglasögon som gömmer ögonen och halva ansiktet och ett stort stort leende som tar upp den andra halvan.

Resa längre. Till storstäder, varma ställen, sol-och-bad semester, partyställen, shoppingstäder. You name it, i want it.

Festivaler. Jag vill ha stämningen, musiken, människorna, händelserna. JATACK.

En pöjk med dialekt. Tänk vad mysigt det skulle vara de stunder man kanske har lite småtrist, eller när man är lite trött, eller vilka stunder som helst egentligen, så ringer telefonen och en mysig ("manlig") röst med skånsk/göteborsk dialekt börjar prata med en. Tänk hur det skulle vara perfekt i alla stunder. Tänk hur glad man skulle bli. Bryr mig faktiskt inte om det är någon jag känner eller träffat, det skulle bara vara roligt att ha en sådan "telefon-kompis".

En s.k "telefon-kompis". Visst, låter jättelarvigt, men det är roligt och mysigt och man blir glad när folk ringer eller bara man har någon att prata med i vissa stunder.

Jag vill träffa nytt folk. Och personer jag inte träffat på länge. Jag vill ha myskvällar med vin och spel eller lekar. Jag vill ha roliga hemmafester med folk man vet att man trivs med. Jag vill vara 18 och kunna leva i ute-livet. Krogen är nog mer min grej.

För att lämna ställen, dialekter och personer så... En STOR garderob. En walk-in eller walk-through closet skulle vara otroligt underbart. Annars skulle jag nöja mig med en vanlig men otroligt stor garderob.

Nya kläder. Vill kunna slänga allt gammalt man aldrig annvänder, eller sådant man bara annvänder för man inte har någonting annat. Vill kunna byta ut allt det mot nytt, snyggt och allt i min stil som jag faktiskt har NU. Inte för några år sedan.

PENGAR. Det mesta på listan skulle kunna vara någonting möjligt om jag hade lite pengar i fickan.. eller banken.

(bildbrist förövrigt)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0