Song to say goodbye

Hittade ett snart ett år gammalt inlägg från en gammal blogg. Tyckte att det stämde nu också, så here it comes.

"Det är otroligt hur mycket som hänt under ett år. Under det senaste året. Och jag kan verkligen inte säga att jag tycker om allt. Men det mesta är släppt nu.. tror jag. 
Sen blir man sådär nostalgisk och allt kommer tillbaka, slår till som en knytnäve och lufter går ur en. Men ibland behövs det, för att minnas, komma ihåg, en påminnelse om att inte göra samma misstag, samma tabbar, samma baksteg om och om igen. 
Dock förstör det mig lite innuti.

Sitter i soffan och sjunker in i tankar och minnen med placebo i högtalarna i bakgrunden. 
Kan man bli så mycket äldre under ett år? Samtidigt som man känner sig yngre och mindre än någonsin förr. Nej, ibland önskar jag att tiden stod stilla. Det skrämmer mig lite, att aldrig kunna komma tillbaka. Samtidigt som jag, för allt i världen, absolut inte vill tillbaka. Men man vill ju ha möjligheten."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0