Nattsvammel

Okej. Klockan är snart tolv. Jag sitter med gurka, dipp och loka och känner hur jag är helt utmattad inifrån och ut. Men visst känns det bra att veta att man lever. Solens D-vitaminer känns även de otroligt härliga.

Satt ute och rökte på altanen nyss. Funderade lite på det där med kreativitet och att lära sig samt fullborda saker.
Visst att jag skulle kalla migsjälv kreativ. Sjunger, spelar lite piano, lite gitarr. Kan skriva hyfsat bara jag vill och jag har sysslat med både dans och teater. Skulle även kalla mina tankar ganska kreativa, dock är det inte lika många som får ta del av de. De kreativa tankarna alltså.

Men det där med att lära sig, och att fullborda saker. Någonting jag alltid haft problem med. Jag är helt enkelt för rastlös. Lär jag mig det inte på en gång tappar jag intresset. Går det inte framåt hela tiden känner jag mig misslyckad. Det är just därför det inte är ofta jag faktiskt fullbordar någonting, gör klart saker. Börjar, ja det är inga problem. Då är jag alltid otroligt taggad, men när det kommer till att faktiskt sitta och göra klart. Nej. Då blir någonting nytt intressant istället. Koncentrationsproblemen blir grädden på moset i den otroliga smeten. Möjligtvis att de har någonting med varandra att göra.

Usch vad jag sitter och natt-yrar. Men skulle så gärna vilja att i alla fall KUNNA göra klart NÅGONTING. Skjuta undan rastlösheten och koncentrationsproblemen och bara... Bli klar. Att i alla fall kunna laga mat utan att bli uttråkad. Eller göra klart uppgifter i skolan. Skriva klart alla miljontals låtar och texter jag börjat på. Orka bli bättre på både gitarr och piano.


Men det går verkligen inte. Förstår inte hur andra gör.

Aja. Nu räcker det med allt svammel om allt och ingenting. Tycker det föresten är sjuktkul att ni faktiskt börjat kommentera lite. Jättekul! Fortsätt med det. Visst att det är lite trist att vara anonym, men kan inte tvinga någon till att skriva sitt namn.

nej, nu ska jag sätta på en film eller serie och hoppa ner i sängen. Jobb imorgon. 11-18, så är någon på söder, kika gärna förbi.



Natti natti ingen lär ju orka läsa det här.

Kommentarer
Postat av: Anonym

word på att inte orka avsluta något. kanske lite överdrivet med att inte orka göra klart maten men annars sa du något rätt.

2010-07-12 @ 11:38:04
Postat av: Charlee

Anonym: Just därför man håller sig undan att ens börja laga mat. Eller laga någonting som inte behöver konstant uppmärksamhet så man kan gå och göra annat undertiden!



Men tack, skönt att veta att någon känner desamma!

2010-07-12 @ 12:17:16
URL: http://shinytoygun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0