Winter is the killer when the sun goes down

                                                                     ph:tumblr.

Har äntligen kommit igång med sista harry potter boken, förstår inte själv varför jag inte läst den tidigare? Harry Potter som står så högt upp på min lista över vad det bästa i livet är. I alla fall så började jag tänka på om inte vissa borde blivit sura över att vara trollkarlar och varför det inte visas eller sägs, när den värld de slängs in i  inte precis är helt ofarlig och så många dör hela tiden. Sen slog det mig att världen för oss "vanliga människor" inte heller är ofarlig och att så otroligt många dör och förlorar sina familjer och nära ändå. Så det spelar egentligen ingen roll vilken värld man tillhör, angående den punkten. De "brottslingar" som använder sig av magi blir även bekämpade med magi så fighterna är lika jämna som här. Vilket skrämde mig. Sen slog det mig även till slut att harry potter bara är böcker och filmer så man kanske inte ska tänka så långt att man blir ledsen och upprörd över världen tack vare de. Men sen fick jag ju även brutala skuldkänslor och ångestattacker av att läsa hur bella kysste jacob i Eclipse, som även pågick hela natten efter läsandet också. Så jag kanske inte borde läsa eller se filmer över huvud taget.

Grattis! Välkommen in i mitt huvud. Gränsen mellan fantasi och verklighet är inte alltid så himla tydlig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0