I said "the world just ain't enough"


Vet ni vad jag vill?
Jag vill kunna ha vilka skor jag vill. Vilka kläder jag vill. Jag vill kunna gå som folk, inte behöva halta fram.
Jag vill iväg, komma bort. Hitta ett ragg i en annan stad. Någon att sakna. Någon som saknar mig när jag inte är där. Jag vill ta studenten. Jag vill flytta. Ny stad. Ny lägenhet. Egen lägenhet. Jag vill strunta i alla gamla planer, allt som tidigare varit bestämt. Jag vill köpa min egen mat. Leva på mina egna pengar. Bo i mitt eget hem. Jag vill leva i en omgivning som är min. Min egen. Jag vill ha ett jobb med en lön som precis räcker. Ett jobb där jag trivs. Ett jobb som passar mig. Jag vill ha folk att träffa på kvällen. Jag vill ha någon att sova med. Jag vill ha någon som kallar mig vacker. Någon som saknar mig när jag inte är där. Jag vill ha ett band på sidan om. Ett band som spelar precis det jag vill. Precis det vi vill. Jag vill ha en småtrasslig vardag. Jag vill oroa mig över hur jag ska hinna med allt. Jag vill komma hem halv sju på morgonen, fortfarande småonykter. Jag vill ha en liten balkong, som precis har plats för två. Två stolar och ett pyttelitet bord. Där vill jag sitta varje morgon och ta morgonciggen med en kopp kaffe. På min balkong. Som tillhör min lägenhet.
Min omgivning. Min värld. Min egen.

Kommentarer
Postat av: lijah

& när du kommer så kan vi ha allt det där <3

2010-11-08 @ 03:05:07
URL: http://unicornery.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0